Panda's Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van May Giessen - WaarBenJij.nu Panda's Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van May Giessen - WaarBenJij.nu

Panda's Chengdu

Door: May

Blijf op de hoogte en volg May

08 Juli 2016 | China, Chengdu

8 juli
6:40

Goeiemorgen. We hadden vandaag dezelfde tijd afgesproken voor het ontbijt alleen er is nog niemand. En hoe komt dat, we dachten dat we om 8 uur al op school moesten zijn, blijkt het om 9 uur, helemaal voor niks zo vroeg opstaan.
Maar het fornuis doet het dus niet dus we gaan naar de supermarkt. We hebben niet zo veel gegeten maar wel lekker minder bueno, we hebben ons eten in de supermarkt opgegeten.

Op de school van Lilly, ons gastmeisje hebben we een filmpje gezien over hun school. Daarna zijn we de stad ingegaan en even rondgelopen. We hebben een ijsje op en een waaier gekregen. Daarna geluncht wat niet zo lekker was.

En dan nu eindelijk naar de panda's.
Het is heel erg benauwd en warm en het is best veel lopen. De rest wou uitrusten op een bankje dus ben ik maar alleen op pad gegaan, wel met Chinese begeleidster die Engels spreekt. We zijn nu bij de baby panda's en het is echt super lief. Ik zie niet echt panda's, wel rode.
Ik zweet me als een tosti zeg.
Gelukkig zijn er toch nog een paar panda's in het verblijf.
Het was echt super leuk!! Nu terug met de bus naar school, ik heb de hele tijd geslapen.

We gingen met 4 andere met de metro uit eten in het centrum.
We hebben noodles met allerlei snacks gegeten. Het was erg lekker maar wel veel.
Daarna zijn we het centrum ingegaan en hebben we even rondgekeken. Manouk en ik waren moe dus besloten maar om naar huis te gaan, maar eerst natuurlijk ff langs de Mac voor een oreo mc flurry.

Morgen moeten we om 5 uur op omdat we naar de berg Emeishan gaan

• 08 Juli 2016 - 21:58

Mama:

En we hopen dat er ook morgen op die Berg bij die Budha weer Wifi is.
    xxx

• 08 Juli 2016 - 22:46

Corien:

Wat een avontuur weer ! May!!

• 08 Juli 2016 - 22:49

Sofie & Mabel:

Super leuke foto's van de panda's en wat schattig dat mini-tje in de couveuse!
    We kunnen ons voorstellen dat je in de bus in slaap valt want jullie maken best lange dagen in de warmte. Morgen ook weer heel vroeg op maar het zal vast weer een bijzondere dag op de Emeishan worden want we hebben het even opgezocht en het is daar echt heel erg mooi!
    Heel veel plezier May, xxx

• 11 Juli 2016 - 06:41

Cora:

Eindelijk weer eens goed gegeten en een beetje bijgeslapen. Dan kun je er weer lekker tegenaan

• 17 Juli 2016 - 07:43

Sonja Ulrich:

Mooi hoor, de Panda's en de Mac Donalds. Is het eten daar nu echt hetzelfde als in Nederland of worden er toch wat andere smaken aan toegevoegd? Noodles zijn zo ik nu lees en zie ongeveer dat wat China in leven houdt. Zouden ze er buiten de frietjes van de Mac ook aardappels hebben?