Autistisch centrum Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van May Giessen - WaarBenJij.nu Autistisch centrum Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van May Giessen - WaarBenJij.nu

Autistisch centrum Chengdu

Door: May

Blijf op de hoogte en volg May

07 Juli 2016 | China, Chengdu

7 juli 2016

6:30

Lekker vroeg op en super moe. Het ontbijt was niet zo heel lekker, maar ik was nog aan het eten en ineens uit het niets moesten we weg.
Ik kon niet eens m'n ontbijt opeten of tandenpoetsen.
Dus heb ik m'n tanden maar gepoetst in het autisten centrum.

We zijn weer afgezet bij het autistische centrum.
Allereerst moesten we in een cirkel gaan zitten met een kindje en daarna gingen we hand ik hand rondjes lopen op let it go van frozen. Daarna gingen we spelletjes met ze doen: gooien met ballen, lopen op een balkje en slalommen.
Daarna zijn we fotolijsten gaan versieren. Hihihi mijn buddy gaf me bijna een kusje



We hebben lekker geknutseld, namelijk een foto van je buddy ingelijst en het lijstje versierd. Daarna zijn we met scheerschuim wezen spelen omdat de kids het heel leuk vinden. Als laatst hebben we in het theater optredens gezien van iemand die een instrument bespeelt wat echt super mooi was, Tom die samen met een klein meisje ging dansen en uiteindelijk de global dans. Er zaten af en toe best wel lastige kids bij en ja die van mij was best lastig.
Nu lekker lunchen.

We mogen een thee ceremonie bijwonen. Het is heel bijzonder. We moeten op een soort groot kussen zitten aan een lage tafel. We krijgen eerst een kopje thee met bloembladen aangeboden. Het is de bedoeling om eerst aan de thee te ruiken en dan pas te drinken. Daarna krijgen we black thea. Er mogen een paar mensen de black thea zelf maken. Er wordt alles uitgelegd over hoe de thee wordt gemaakt en waar het goed voor is. We krijgen nu kleine hapjes met fruit en koekjes, wat echt super lekker is.
Nu is het tijd voor ontspanning, we gaan heerlijk mediteren. Na de meditatie hebben we bijzondere ontspanningsoefeningen gedaan. Daarna kregen we een super vieze thee en daarna nog een thee dat volgens mij van mandarijn was gemaakt. Mensen mochten zelf ook proberen thee te schenken.

Ohja helemaal vergeten te zeggen: we werden verwelkomt als de William school ipv Willem de Zwijger college.

Vanavond hebben we heerlijke hot pot gegeten en daarna zijn we naar de film gegaan: now you see me 2. Was erg leuk, ondanks dat ik er niet veel van begreep. Het was trouwens een Engelse film. Net ff gedoucht en zo lekker slapen, morgen weer vroeg op en dan naar de panda's

  • 08 Juli 2016 - 08:30

    Philip Kroon:

    Hallo May.
    Ben vader van Simone. Ik wil ff zeggen dat ik met veel plezier jouw verhaaltjes lees.
    Het geeft me naast foto's/filmpjes een beter beeld van jullie belevenissen.
    Nu al indrukwekkend om mee te maken!

    Hoop/denk dat je Simone lekker aan het zingen krijgt.

    Genieten en verwonderen daar.

  • 08 Juli 2016 - 12:43

    Patricia:

    Geweldig leuk weer zoals jij ons op de hoogte houdt.

    Dikke kus van buuffie & Juul (die gaat zo lekker weekje op vakantie)

  • 11 Juli 2016 - 06:34

    Cora:

    Ik zit met zóveel plezier je dagboek te lezen joh, af en toe met een grote grijns op mijn gezicht, echt heel leuk. Ik vind het zo bijzonder dat je echt zo middenin het Chinese leven zit (met gelukkig toch de Nederlandse vriendinnen om je heen). Ondanks de vermoeidheid slaan jullie je toch door de enorm gevulde dagen heen, knap hoor, geniet ervan!

  • 17 Juli 2016 - 07:33

    Sonja Ulrich:

    Leuk hoor. De thee ceremonie, moeten we ook maar eens doen bij jullie of bij ons thuis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

May

Actief sinds 17 Mei 2016
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 9004

Voorgaande reizen:

04 Juli 2016 - 22 Juli 2016

China 2016

Landen bezocht: