Chengdu platteland - Reisverslag uit Chengdu, China van May Giessen - WaarBenJij.nu Chengdu platteland - Reisverslag uit Chengdu, China van May Giessen - WaarBenJij.nu

Chengdu platteland

Door: May

Blijf op de hoogte en volg May

12 Juli 2016 | China, Chengdu

11 juli

06:00
Heel vroeg alweer.

Simone en ik hadden gister aangeven dat we half zeven wouden eten. Het is nu 7 uur en onze kleding zit nog in de was.
Tenminste die zijn we vergeten. En we moeten kwart over zeven op school zijn.
We zijn nu bij een soort restaurant en we gaan noodles eten, samen met Manouk en Veerle. En daarnaast is de noodles ook nog is heel pittig terwijl we hebben gezegd niet pittig. Dus mijn ontbijt bestaat uit koekjes. Oke genoeg geklaagd en verder.

We zijn aangekomen op een primary school.
We werden verwelkomt met vlaggetjes en een lied.
Daarna moesten we een handtekening zetten.
Ik ben met een klein groepje naar een, ja hoe zou ik het noemen, heel klein dorpje, waar we het huisje hebben bezocht op het platteland.
Het was niet een heel luxe huis maar ze hadden wel een koelkast en tv. We hebben lekker watermeloen op en net geluncht.
Ik ben nu aan het kleien met playdoh en het ruikt zo lekker xD.

Na afscheid te hebben genomen van weer een leuk gastgezin zijn we op weg met de bus naar Chengdu. We hebben ons nieuwe gastgezin ontmoet: Vivian heet ze. Ik ben samen met Isabella.
De moeder van Vivian heet Bella en haar vader hebben we net een Engelse naam gegeven omdat hij die nog niet had: Peter.
We hebben heerlijk in een restaurant gegeten. Net gedoucht, morgen half negen op school, dus gelukkig niet zo vroeg.

• 12 Juli 2016 - 22:43

Corien:

Wat leuk weer om te lezen May ! Jullie hebben het hartstikke druk! Geniet lekker verder! Kus van ons uit Friesland

• 13 Juli 2016 - 00:15

Linda:

May...I am enjoying reading about your adventures in China. Keep trying new things & enjoy the rest of your trip! Big hugs from Canada. xo

• 13 Juli 2016 - 13:39

Peter Fontijn:

Hey May. Wat een mooi verhaal weer en wat lief dat je ook aan mij denkt :-)
    Groetjes
    Peter

• 17 Juli 2016 - 08:08

Sonja Ulrich:

Weer een mooi verslag van de dag. En ja, noodles zijn soms best pittig, daar weten wij alles van, Ulrich is ook niet van het heet eten. Maar de koekjes hebben je vast de dag doorgeholpen. Dan is het wel mooi dat de watermeloen en het uit eten in het restaurant de start van de dag weer een beetje goed maken. Je boft.