Eimashan 2 - Reisverslag uit Chengdu, China van May Giessen - WaarBenJij.nu Eimashan 2 - Reisverslag uit Chengdu, China van May Giessen - WaarBenJij.nu

Eimashan 2

Door: May

Blijf op de hoogte en volg May

10 Juli 2016 | China, Chengdu

10 juli 2016

8:25

Goeiemorgen.
Eindelijk lekker uit kunnen slapen. Vanochtend gingen een paar mensen die nog niet naar de Boeddha zijn geweest, om half zeven naar boven.

Daarna was er een soort ceremonie van klokken en bellen en weet ik veel wat wat echt irritant was.
We sliepen trouwens in een tempel en het was echt super koud.
We zouden vandaag naar een basisschool bij de Yangtze gaan, maar omdat het overstroomt is gaan we daar niet meer naartoe en gaan we vandaag naar een middelbare school.
Ughhh wij horen nu al 1 uur achter elkaar hetzelfde eentonige muziekje, wordt er echt gek van. En nu noodles als ontbijt.
Gelukkig toch nog apen gezien.

Het is heel erg benauwd en gelukkig schijnt de zon.
Ik heb nu wel zin om lekker te zwemmen.
We zijn nu op de middelbare school, de chinezen hebben een les Engels voorgedaan hoe het bij hen eraan toe gaat.

We zijn nu bij het gastgezin en worden verwelkomt met allerlei fruit. Het meisje spreekt niet heel erg goed Engels en is een beetje verlegen.
Ik ben weer samen met Simone.

We hebben heerlijk gegeten en gaan nu karaoke, met twee andere vrienden van onze buddy. Het is echt super leuk! Haar vader zingt ook mee. Lekker popcorn met wat fris en gezellige muziek. Tijdens de karaoke is onze buddy minder verlegen en ze kan super goed zingen.

Zo maar lekker slapen, morgen weer vroeg op.

• 10 Juli 2016 - 18:37

Opa&Oma:

Lieve May,
    Uit de leuke verslagen van afgelopen week maken we op dat je het best naar je zin hebt, geniet er met volle teugen van. Groeten, dikku kus!

• 11 Juli 2016 - 13:18

Tante Joke:

Hoi May, leuk jou verslagen over China. Evenals bij de China-reis in 2013 geniet ik weer van je belevenissen. Veel plezieren lekker genieten. Hartelijke groet van ons.

• 11 Juli 2016 - 22:40

Cora:

Ik word nu wel heeeeeel nieuwsgierig hoe een Engelse les in China eraan toe gaat ☺️

• 17 Juli 2016 - 07:52

Sonja Ulrich:

Hoi May, Gelukkig ook nog iets aan muziek/zang kunnen doen. Hoewel de muziek die je een uur lang achter elkaar hoorde en de wekgeluiden (de klokkenceremonie) niet zo mooi vond, is het toch ook een hele belevenis. En ook mooi om te zien dat het verlegen zijn verdwijnt wanneer je als mens zingt.