Eimashan - Reisverslag uit Chengdu, China van May Giessen - WaarBenJij.nu Eimashan - Reisverslag uit Chengdu, China van May Giessen - WaarBenJij.nu

Eimashan

Door: May

Blijf op de hoogte en volg May

09 Juli 2016 | China, Chengdu

9 juli
5:30

Vroeg op.
Vandaag naar een van de meest populaire boeddhisten berg van China: Emeishan.
Het is heel erg regenachtig en het onweert een beetje.
Net afscheid genomen van ons gastgezin, het was erg leuk met ze en ze waren zo lief en gastvrij.
We gaan nu met de bus naar Emeishan.
Aangekomen kan je kiezen tussen de lange route en de korte route.
Ik kies voor de korte want ik ben lui en achteraf was het een goeie keuze.
We worden met de bus gebracht. Het is heel mistig, maar dat had ik de vorige keer ook toen ik naar China ging om een Boeddha (Hong Kong) te bezoeken ook, dus je ziet er helemaal niks van.
Het zijn enorm veel trappen. Het regent super hard. Het was een zware tocht maar dan heb je ook iets. Het is heel mistig maar de Boeddha tempel is wel mooi.
Ik heb samen met Isabella een kaars aangestoken voor m'n biologische Chinese moeder.
De zon schijnt en het klaart op Gelukkig, eindelijk, ben super blij!!
Ik heb super mooie foto's kunnen maken. Wij zijn met een klein groepje, de rest ging een langere afstand aflopen maar hebben uiteindelijk niet de Boeddha kunnen zien.
Er was ons verteld dat er misschien apen waren, inplaats van een aap heb ik honden gezien. Ik vond het echt super leuk!
Daarnaast goeie work-out, om een beetje m'n conditie bij te houden.
In totaal hebben we denk ik wel 7 uur gelopen, ben gesloopt man.


Nu lekker eten.
Iedereen spreekt mij aan in het Chinees

  • 09 Juli 2016 - 22:43

    Corien:

    Wat een mooie ervaring May !! Geniet ervan!

  • 09 Juli 2016 - 22:46

    Mama:

    En gelukkig weer Wifi op de berg......
    En mooi het kaarsje

  • 10 Juli 2016 - 12:20

    Wim Van Gurp:

    你好 May

    Wat een leuk verslag. Gaaf

    欢迎 Wim v Gurp

  • 11 Juli 2016 - 06:46

    Cora:

    Korte route:7 uur!?! Goeie keuze idd! Bijzonder moment hoor, je kaarsje, ik geniet van je verhalen.

    Nu eerst Jichin 'klaar maken' voor kennismaking met haar nieuwe school; ze moet er 9:30 zijn, gaat 8:15 fietsen, maar was 6:25 al op

  • 11 Juli 2016 - 09:52

    Tante:

    Hai May,
    Fijn om te lezen wat je allemaal beleeft daar en een mooi gebaar het kastjes voor je biologische moeder, lief van je !
    Wat een trip naar die berg zeg !!! Mooie foto's.

    Knuffel

  • 17 Juli 2016 - 07:47

    Sonja Ulrich:

    Nou May, Hier start dinsdag de vierdaagse van Nijmegen. Wanneer ik jouw verhalen lees, wordt dat niets voor jou. Maar alle dingen die je daar doet, incl. het kaarsje voor je Biologische moeder blijven je de rest van je leven zeker bij. Mooi dat je deze kans hebt gekregen en dat je het met je schoolgenoten samen kunt en mag beleven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

May

Actief sinds 17 Mei 2016
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 9001

Voorgaande reizen:

04 Juli 2016 - 22 Juli 2016

China 2016

Landen bezocht: